WHAT I DO IN A DAY : ZOO JOHOR!

Selasa, 31 Jan 2017.  yesterday I did not work then my aunt invited me to join them for a walk in JB. at 11.30am my aunt called me and we began our journey. ( journey lah sangat hahaha ). first kami makan lunch sebab sampai-sampai je dah 1.40 gitu di  'I don't know where!' yang penting dekat dengan MacDonald depan Makhtab Sultan Abu Bakar. nasi goreng ayam dia sangat sedap dan pedas! dahlah flu tak recover lagi so bayangkan lah. hahaha

cuaca mendung tapi bahang panas masyaAllah. my uncle parkir kereta dalam area Masjid Sultan Abu Bakar sebab ramai sangat orang! ye lah cuti tahun baru cina kan. 

Dibuka pada tahun 1928 oleh Almarhum Sultan Johor, Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Abu Bakar, Zoo Johor adalah salah satu zoo tertua di negara ini dan juga di Asia.

Pada asalnya ia dipanggil "taman haiwan", pengurusan zoo bersaiz sederhana ini telah diserahkan kepada kerajaan negeri pada tahun 1960-an.

Anda akan dapat melihat singa yang garang, atau bermain dengan gajah yang mesra. Perhatikan buaya besar dari jarak yang selamat, atau bersiar-siar di sekeliling tasik sambil melihat burung akuatik.

Luangkan masa anda di zoo unik ini, dan kembali dengan kenangan yang indah dan memuaskan.

Zoo Johor dibuka setiap hari dari pukul 8 pagi hingga 6 petang. Ia agak padat ketika musim cuti umum dan cuti sekolah, adalah lebih baik jika anda mengelak waktu puncak seperti ini jika anda tidak sukakan orang ramai. Bayaran masuk sebanyak RM 2 untuk dewasa dan RM 1 untuk kanak-kanak (harga tertakluk kepada perubahan).

Panduan Perjalanan

Menaiki Kereta
Terletak di Jalan Gertak Merah, masa perjalanan yang singkat untuk ke Zoo Johor dari Kompleks Kastam, Imigresen dan Kuarantin Johor Bahru (CIQ).

Berjalan kaki
Zoo Johor terletak berhampiran Masjid Sultan Abu Bakar. Anda boleh berjalan kaki ke sana dalam masa kurang 10 minit.

Sila Hubungi

Zoo Johor
Alamat : Jalan Gertak Merah, 80000 Johor Bahru, Johor, Malaysia
Telefon : +607-223 0404

sumber : http://www.malaysia.travel/ms-my/places/states-of-malaysia/johor/zoo-johor

actually datang zoo ni semata-mata nak tengok gajah. rare kan? masuk tak sampai 15 minit pastu keluar. zoo ni sangat luas so lain kali peruntukkanlah masa yang banyak untuk terokai setiap ruang lingkup dan memang tak rugi sebab banyak sangat spesies binatang.

after that we're going to eat again, obviously minum petang. kami makan pisang goreng, karipap daging, karipap daging n cheese, laksa, tauhu sumbat, bubur caca dll di 'I dont where!' ( haha again ) yang pasti, di sebelah Stadium Baru JDT di Garden in The City Dangabay. 

sebelum balik kami singgah di S'Mart - Suppliers Mart, Pandan, Jb. and this is what i got.


I'm craving this bad boy so much! promosi cny : Rm 19.88 only!


I'm addicted with Calpis for a some reason!I'm not interested with any yogurt or yogurt drink but this one, fuhh i can't resist. 


i'm not so get into this brand! the tanginess is to much. hahah terlalu rasa thailand and i'm not enjoy it T_T

Masa otw balik, singgah isi minyak depan Today's, then tiba-tiba my aunt ajak singgah so singgah lah sekejap. and i got something for my laptop and i'm so satisfied with it! it's RM 7 and something! ( i lost the receipt kihkih )



And at the night, my friend and I go watching movie at cinema!  xXx : The return of Xander Cage Read here 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

salam para penghuni Dunia KU..
sudi-sudikan lah membaca dan memberi komen..
jasa anda amat di hargai..

Dunia Iqmar Effendy

DISCLAIMER"INI ADALAH BLOG PERSONAL IQMAREFFENDY99BLOGSPOT[DOT]COM.SEMUA ENTRI DAN GAMBAR DI DALAMNYA ADALAH KISAH DAN MILIK DARI TUAN PUNYA BLOG SENDIRI. DI LARANG KERAS MENGAMBIL GAMBAR DI DALAM BLOG INI UNTUK TUJUAN APAPUN TANPA SEIZIN TUAN PUNYA BLOG. MAAF ATAS PENGGUNAAN GANTI NAMA 'AKU' UNTUK BLOGGER YANG LEBIH DEWASA. SEBARANG PERTANYAAN BOLEH HUBUNGI IQMAR EFFENDY."